Vi är Generalagent och Importör

 

  • Fri frakt över 795 kr  
  • Snabba leveranser 
  • Trygg betalning 

Köp- och leveransvillkor

____________________________________________________________________

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 3-7 arbetsdagar dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med effektiva speditörerna. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Vi upprepar detta suveräna TIPS: Skriv gärna ditt mobilnr. vid kundregistrering så får du SMS avisering för ditt paket, detta gör att du oftast får ditt paket snabbare än vid vanlig brev avisering!

Önskar du leverans utanför Sveriges gränser vänligen kontakta oss.

 

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till transportföretaget eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, ska du kontakta oss.

Vid transportskada vid leverans skall omedelbart detta anmälas till transportföretaget som levererar varan omgående på plats.

Den som tar emot leverans ansvarar att en leveranskontroll utförs innan bilen åker iväg så att inget är transportskadat du måste alltid kontrollera godset direkt oavsett hur mycket emballerat det är samt kontrollera att du har fått rätt antal kolli och rätt vara mot transportföljesedeln, vid fel eller skada skall detta noteras på transportföljesedeln och chaufförens namnteckning och bilnr skall noteras på denna.

 

Och du eller den som tar emot leverans skall behålla en kopia på noteringen.

Kontakt skall tas med oss inom 2 dagar med en kopia av följesedeln där noteringarna är gjorda samt bilder på transportskadat gods.

Görs inget av ovan så kan vi ej hantera leveransreklamationen utan då anses det som full leverans gjorts då det är kvitterat och mottaget godkänt.

Dolda transportskador ska anmälas inom 24 timmar. Allt emballage ska sparas. Har detta inte anmälts inom 24 timmar är det ej möjligt att få ersättning för transportskada.

Kontrollera emballaget / Varorna!

När du mottagit leveransen om du ser en skada på emballaget eller varan måste du anmäla detta direkt vid mottagandet.

Du kan inte anmäla synliga skador eller saknat innehåll efter mottagandet av varan om du har skrivit under fraktsedeln utan anmärkning vid mottagandet. Gör gärna en besiktning tillsammans med transportören.

Försäkra dig om att leveransen är komplett och att den överensstämmer med det du har beställt.

_______________________________________________________________

Fraktfritt*

Gäller vid order över 795:- (inkl.moms) gäller inom Sverige, övr. se ovan.

Fraktfritt gäller även för Stångsågar & Stångsekatörer via Schenker & DHL (inom Sverige).

Tänk på att spara alla allegat, dvs kvitton, fakturor mm för eventuella returer, reklamationer eller byten. Vi reserverar oss för enstaka produkter kan vara slut, samt för eventuella publiceringsfel.

För Hasegawa Japanska Trädgårdsstegar är frakt  inräknat i priset per stege med lev. inom Sverige.

Så i princip är det "Fraktfritt" eftersom det inte tillkommer någon frakt på priset, vilket vi vill tydligöra. Ni kommer få detta bekräftat när ni beställer stegar.

OBS! för stegorder utanför Sveriges gränser måste vi manuellt efter varje order räkna fram ett pris per sändning eftersom frakt på stegar är väldigt hög samt skiljer sig från varje land och område samt vi måste använda olika speditörer som kan hantera stegarna korrekt. så kontakta oss för fraktpris om leverans skall ske utanför Sverige.

NOTE! For Ladders delivery outside Sweden's borders, we must manually calculate after each order a price per shipment, since shipping for the ladders is very high and differs from each country and area and we must use different forwaders who can handle the ladders correctly. so contact us for shipping if delivery is to be done outside Sweden.

_________________________________________________________________

Ångerrätt/Reklamation*

Öppet köp i 14 dagar

Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför har du 14 dagars öppet köp när du handlar hos oss på Nakaya.se. Observera dock att ersättning för frakt- administrations- och returkostnader inte utgår.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Kontakta oss innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.  Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning. 

Önskar du returnera en vara står du själv för all fraktkostnad. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

_______________________________________________________________

Kvalitetsgaranti*

ARS Scandinavia AB lämnar kvalitetsgaranti på sina produkter, och precis som med allt annat finns det föreskrifter och garantivillkor. Nedan finner information och villkor gällande garantin.

Kvalitetsgaranti som skyddar köparen från fel eller defekter i material- och/eller tillverkning, under produktens beräknade livslängd. Garantin gäller inte för skador eller fel orsakade av användande som ligger utanför produktens användningsområde eller kapacitet, olyckor eller produktens naturliga försämring i material över tid och användning. Garantin gäller inte för sågblad, sekatör blad, drivmekanismer i stångsekatörer mm.  och övriga produkter som har ett normalt slitage genom användning, Garantin gäller ej för övriga slitagedelar på verktygen som har ett normalt slitage genom användning, Garantin gäller endast för fabrikationsfel eller defekter i material- och/eller tillverkning.

Alla produkter som Du anser vara defekta eller har fel ska returneras till oss för utvärdering. ARS Scandinavia förbehåller sig rätten att reparera eller ersatta den defekta eller felaktiga produkten.

Kvalitetsgarantin är personlig och gäller endast för den som har köpt produkten från oss eller våra återförsäljare i Sverige. Faktura eller kvitto skall bekräfta inköpet.

Garantin gäller för fabrikationsfel, inte skador som orsakats av en olyckshändelse eller för att du hanterat varan fel. Slitage, felaktigt användande, transportskador etc.

Du skall vara uppmärksam på att garantin inte gäller om produkten slutar att fungera på grund av bristande funktion genom plötslig och oförutsedd yttre händelse.  Reklamationsrätten gäller inte vid fel som beror på slitage, felaktigt användande (t.ex. om bruksanvisningen eller instruktioner inte följts) eller yttre påverkan, Yttre våld, transportskada etc. eller om produkten används på ett felaktigt sätt som den inte är avsedd för.

Produkter som visar spår av vanligt slitage eller har använts felaktigt men som inte har material- eller fabrikationsfel omfattas ej av kvalitetsgarantin.

Fel som kan anses bero på normalt slitage, felaktig användning, missbruk, vanvård, försummelse, oförutsedda eller följdskador eller en underlåtenhet att följa våra eller normala instruktioner gällande resp. produkt omfattas inte av denna kvalitetsgaranti policy.

Denna kvalitetsgaranti policy täcker inte arbetskostnader, transportkostnader eller andra eventuella kostnader som uppkommer vid byte / reparation av del eller delar.

Fel till följd av material och tillverkningsfel kan ersättas med en exakt eller liknande modell genom att erhålla ett “RMA“ nummer från oss.

ARS Scandinavia förbehåller sig rätten att reparera eller ersatta den defekta eller felaktiga produkten efter en garantiutvärdering utförd av ARS Scandinavia AB.

Genom detta har vi förtydligat vad innebär med kvalitet garanti, och har ni några funderingar eller frågor är ni välkomna att kontakta oss.

Force majeure gäller givetvis och innebär att så kallade händelser av oförutsebarhet och som man alltså inte kunnat råda över eller förutse.

___________________________________________

Betalningsalternativ*

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 14 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Minimiorder

Minimiorder är 200 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen